Vážení návštěvníci,

Muzeum Hogwarts, které začala budovat mrzimorská kolej koncem roku 2008, bylo otevřeno v lednu 2009.

Muzeum se bude ještě dále doplňovat, proto jsou tu i některé sály, v nichž máme vystaveny ne úplně dokončené exponáty. Ale věříme, že naše Muzeum bude žít dál a rozvíjet se, aktualizovat se o nové události a obohacovat se o nové objevy, které učiní a vypátrají naši archiváři, archeologové a historici. Až přijdete příště, bude tu zas něco nového.:)

Sophia Glis Glisová, správkyně muzea (adresa e-sovince: sophia.glis#zavináč#gmail.com)
Kim Sarah Reevesová, asistentka správkyně muzea (adresa e-sovince:kimviridis#zavináč#gmail.com)

čtvrtek 15. ledna 2009

Čarointerview s profesorem M. A. Sandrikem Vrizasem

Prefekt, Primus i ředitel Nebelvírské koleje v letech 2005 - 2007
zima 2005 prefekt Nebelvíru
léto 2005 primus Nebelvíru
2005 – 6 tajemník školy
léto 2006 a zima 2007 (u obojího pouze část) ředitel nebelvírské koleje
2006 – 7 inspektor výuky
2012 - získal řád Bradavice
2013 - momentálně na dovolené :)












1. Jste na škole od počátku její novodobé historie, tedy od roku 2004. Mohl byste srovnat Bradavice tehdy a nyní? Jak hodně se změnily?
Každý, kdo už na Hog je nějaký ten pátek tak tvrdí, že dříve to bylo lepší. To je logické, vše bylo pro nás tenkrát nové, neokoukané. Dnes tu je mnohonásobně více studentů, vztahy nejsou tak blízké, většinu lidí ani pořádně neznáme. To je daň době a pokroku. Za ty léta, co Hog existují, se změnily tisícinásobně k lepšímu. Kdo říká, že dříve bylo lépe, ať už konečně seskočí z „mráčku“ zvaného nostalgie :)

2. Dalo by se říci, že Vaší osudovou kolejí je Nebelvír. V době studií jste býval prefektem i primusem této koleje, později jste se stal i jejím ředitelem. Mohl byste se nám vyznat se svým vztahem k této koleji? Čím Vás zaujala? Co na ní máte rád a proč?
Když jsem poprvé našel odkaz hogwarts.czechzone.net a uviděl, že přijímají studenty, byl jsem si jistý, že musím skončit v Nebelvíru. Jen podotýkám, že tenkrát v prvopočátcích Hog byla registrace odlišná než je nyní. Vyplnili se základní přihlašovací údaje, odpovědělo se na otázky Moudrého klobouku a byli jste zařazeni a mohli poprvé otevřít brány Hog. Tenkrát jsem věřil, že „červení“ jsou ti hodní a „zelení“ ti zlí. Dnes už to tak jasně nevidím :) V Nebelvíru jsem prakticky prošel všemi funkcemi a červená barva se mi pořádně vetřela pod kůži. I když už v dnešní době nemám s červenou kolejí prakticky nic společného, tak zůstávám pyšným nebelvírským patriotem a těší mě úspěchy z této sympatické koleje :)

3. V letech 2005 a 2006 jste byl tajemníkem školy. Tato funkce již dnes neexistuje. Co vše měl takový tajemník na starosti? A proč nakonec tuto funkci vlastně zrušily?
Ano, máte pravdivé informace. Funkci jsem převzal po bývalém kolegovi p.prof. Apofisovi de Corristovi. Její hlavní náplní byl styk s veřejností. Postupem času význam této funkce vyšuměl do prázdna a byla přerozdělena mezi více lidí z dnes již bývalé Školní rady. Vzpomínám na toto období velmi rád, bavilo mě to a myslím, že jsem obstál v této funkci se ctí.

4. Učíte Kouzelnický zeměpis. Mohl byste nám tento předmět trochu přiblížit? Neplánujete do budoucna jeho rozšíření o další ročník? A co otevření nějakého nového předmětu?
Předmět Kouzelnický zeměpis má za úkol představit známá i méně známá místa naší planety. V 1. ročníku se zaměřuji na památky, které jsou zapsány na seznamu UNESCO a ve 2. ročníku na divy světa. Otevření dalšího ročníku už plánuji hodně dlouho, skutek zatím utekl. I nový předmět mám v hlavě, ale protože není nic jisté, nechám si jeho název pro sebe.

5. Jaké předměty jste navštěvoval Vy? Který Vás nejvíce oslovil? Jakým jste byl studentem?
Předmětů jsem navštěvoval opravdu hodně, jako čerstvý student jsem byl „žhavý“ jich navštěvovat co nejvíce, ale to je typické pro každého nováčka. Nemá smysl vypisovat jmenný seznam předmětů, které jsem navštěvoval, to by bylo na dlouho. Nejvíce mě zaujali asi Společenskovědní kouzelnictví (SVK) p.prof. Apofise de Corristy a Přeměňování p.prof. Laury de Libertine.
Student jsem byl jako všichni ostatní, DÚ psal na poslední chvíli a postupně se odhlašoval z toho velkého kvanta předmětů. Prostě typický průměrný student :)

6. Z toho co vyučujete usuzuji, že rád cestujete. Jaké země jste navštívil? Kde jste byl nejdále? A co jiné zájmy. Máte nějaké?
Tak tak, cestování mě opravdu baví a to nejen prstem po mapě :) Kde jsem byl nejdále? V nádherné Paříži. Nejvíce exotické mi to zase přišlo v Černé Hoře.
Momentálně už hodně dlouho dlouho „ujíždím“ na on-line hře World of Warcraft – Wrath of the Lich king. Vřele doporučuji.

7. Máte akademické tituly Bc. a M.A. Co přesně znamenají a za co jste je získal?
Profesoři získávají za vypisované semináře, počet otevřených tříd a další aktivity tzv. „Body vzdělání“ (BV). Čím více jich získáme, tím více máme titulů.

8. Nemýlím-li se, vůbec nehrajete famfrpál. Pročpak? Hra Vás vůbec nezaujala nebo ji raději sledujete jen z hlediště? 
Máte pravdu, nejsem zrovna ten typ, který by miloval „klikací“ orgie při famfrpálu. Tím nechci nijak zlehčovat práci programátorů. Odvedli maximum v rámci omezených možností. Raději se spokojím s rolí diváka, než rolí aktivního hráče. Sledovat fandění,vzrušenou diskusi či pěknou akci není vůbec k zahození :)

9. Jakou vidíte budoucnost Bradavic a co byste jim popřál do dalších let? 
Jedna ze zakladatelek Hogwarts madam Sefrenie z Ylary kdysi vyslovila posvátnou větu, že Bradavice jsou věčné. A má pravdu. Momentálně to sice vypadá, že nastalo období určitého „úpadku“. Na škole je příliš mnoho skupinek, které spolu bojují o moc. Místo, aby se táhlo za jeden provaz. Ale já nejsem pesimista, jen realistický optimista :) Přeji Hog do dalších let stabilitu, oddané studenty a aby i nadále poskytovalo útočiště před někdy nevlídným mudlo světem.

Rozhovor připravila Felicitas Frobisherová

Žádné komentáře:

Okomentovat