Vážení návštěvníci,

Muzeum Hogwarts, které začala budovat mrzimorská kolej koncem roku 2008, bylo otevřeno v lednu 2009.

Muzeum se bude ještě dále doplňovat, proto jsou tu i některé sály, v nichž máme vystaveny ne úplně dokončené exponáty. Ale věříme, že naše Muzeum bude žít dál a rozvíjet se, aktualizovat se o nové události a obohacovat se o nové objevy, které učiní a vypátrají naši archiváři, archeologové a historici. Až přijdete příště, bude tu zas něco nového.:)

Sophia Glis Glisová, správkyně muzea (adresa e-sovince: sophia.glis#zavináč#gmail.com)
Kim Sarah Reevesová, asistentka správkyně muzea (adresa e-sovince:kimviridis#zavináč#gmail.com)

čtvrtek 15. ledna 2009

Čarointerview s profesorem M.A. Nekro The Gravediggerem

V roce 2005 kolejním ředitelem Zmijozelu Nekro The Gravedigger

  • 2004 - student Zmijozelu
  • 2005 - profesor
  • Školní rok léto 2005 – kolejní ředitel Zmijozelu
  • V září 2010 p. Nekro ze školy odešel












1. Pane profesore, vím, že zde v Bradavické škole čar a kouzel působíte od roku 2004. Setkal jste se tedy ještě s prvním ředitelem obnovených Bradavic A. M. Dumbledorem a ostatními zakladateli. Mohl byste se s námi podělit o nějakou zajímavou osobní vzpomínku na někoho z nich (pan Dumbledore, madam Sefrenie z Ylary, madam Anseiola Rawenclav)?
Bezesporu největší osobností byla madam Sefrenie. Jedna z nejschopnějších čarodějek, které jsem kdy měl tu čest poznat. V té době jsem byl ještě mladý, nezkušený (i když nadějný) studentík Zmijozelu. Od madam Sefrenie, zástupkyně ředitele, první kolejní ředitelky Mrzimoru, posléze kolejní Zmijozelu, jsem se naučil mnoho užitečných věcí... například mnoho o svém oblíbeném předmětu Studiu mudlů... a o Zmijozelu.

2. Kdy jste se stal profesorem? Jaké předměty jste vyučoval? Jaké byly Vaše profesorské začátky? Zažil jste nějakou „veselou historku“?
Profesorem jsem se stal někdy na přelomu roku 2004/05, alespoň myslím...ale čas pro mne nikdy nebyl moc důležitý.... Snad nejzajímavější zážitek bylo právě mé převlékání ze studentské barvy do fialové. V té době něco takového ještě nikdo nevyzkoušel a já jsem byl něco jako pokusný králík. Velice zajímavé to bylo... na začátku své profesorské kariéry jsem vyučoval Rozpravy o rozumných bytostech a samozřejmě mé oblíbené studium mudlů.

3. Kde a jaké předměty jste studoval Vy sám? Co Vás nejvíce bavilo? Kdo Vás nejvíce ovlivnil?
Nejoblíbenější předmět byl Studium mudlů u madam Sefrenie. Také jsem studoval přeměnování (kde jsem sice měl výborné výsledky, ale příliš mne proměny nezaujaly...). Dále různé zajímavé a poučné vědy... které ale v oficiálních učeních plánech nenaleznete...

4. A také bych se ráda dověděla, co znamenají Vaše akademické tituly (Bc. M. A.), kdy a za co jste je získal?
Akademické tituly... Víte, to tak nějak přišlo samo od sebe, v průběhu studia a profesorské praxe.. Nikdy jsem o nějaké titulované akademické vzdělání neusiloval. Vždy mne zajímala spíše praxe a aplikace poznatků v reálném životě.

5. Nyní zastáváte funkci ředitele zmijozelské koleje. Jak dlouho již jím jste? Kolik kouzelníků se vlastně již na tomto postu vystřídalo? A co pro Vás znamená Vaše kolej? Jak byste Zmijozel a jeho studenty charakterizoval?
Na postu kolejního ředitele Zmijozelu se vystřídali celkem tři lidé. Ashante Justy Forsyth, madam Sefrenie z Ylary a moje maličkost. Ptáte se na mne, já tento post zastávám někdy od začátku roku 2005. Co pro mne kolej znamená? Když řeknu že téměř vše, tak to nebude daleko od pravdy. Zmijozel je místo, kam patřím a kde se cítím jako doma. Se zelenými studenty mne spojuje barva, způsob myšlení, cíle, pohled na svět.... Já jsem tu pro ně a oni jsou tu pro kolej. To je Zmijozel.

6. V současnosti vyučujete jediný předmět, Studium mudlů. Proč jen tento? Můžete nám ho trochu přiblížit?
Následující otázka úzce souvisí s touto. Odpovím proto až tam.

7. A proč uvádíte Čarostav: Nesnáším mudly? Já sama tento předmět ve Vaší třídě studuji a myslela jsem, že je máte rád...
Víte... já mudly rád studuji. To ale neznamená, že je musím mít rád. Patolog také nemá rád mrtvoly, které zkoumá... většinou. Fascinuje mě mudlovský svět, jejich talent dělat věci složitější. Jejich hloupost a omezenost. Ale že bych je měl v oblibě.. to rozhodně ne.Velice zvláštní jev je například to, že vezmeme-li mudlu jako jednotlivce a začneme s ním mluvit zjistíme, že není nějak vyjímečně hloupý, nebo neschopný. Ale začnete-li mudly nahlížet jako celek, nestačíte žasnout.... je to fascinující.

8. V letech 2005, 2006 a 2008 jste získal titul Osobnost Hogwarts. Čím to je, že jste tolik populární? Co pro vás takové ocenění znamená?
No jéje. Osobnost Hogwarts.... když byla tato cena poprvé otevřena, neměl jsem ji rád. V podstatě se vůbec neshoduje s tím, čemu věřím. Nějaké opěvování nějaké osobnosti... celebrity.... Nic pro Nekra, říkal jsem si.. Pak jsem tu cenu vyhrál. A pak znovu. A pak zase.... Nedělám pro to vůbec nic. Nikdy mi o takové ocenění nešlo a stejně jsem ho třikráte utrpěl... ironie, že? Možná právě to, že o něco takového neusiluji, je ten důvod. ...Mezi námi, občas se na ta ocenění zajdu podívat... Říkají mi, že dělám svou práci dobře a že má smysl to, o co se na Hogwarts snažím.

9. Co si vlastně myslíte o budoucnosti Bradavic? Jsou dnešní studenti a profesoři v něčem jiní než ti dřívější? Domníváte se, že by se zde něco mělo změnit, zmodernizovat?
Dnešní Hogwarts jsou jiné než ty původní. A to ne pro ty různé 'atrakce', které tu máme navíc. Hlavní, co se mění, jsou lidé. Jejich smýšlení, náhled na věc, očekávání.... Dnešní Hogwarts jsou úplně jiné, než třeba před dvěma lety. Je to velice složitý komplex všemožných vzájemných vazeb, přátelství i nepřátelství. Vzájemně propletených myšlenek a názorů. Ohromná (ohromující) pavučina. A budoucnost... budoucnost je vždy nejistá.

10. Chtěl byste něco na závěr vzkázat budoucím návštěvníkům Muzea Hogwarts?
Studujte mudly, dnes je to potřeba.


Za rozhovor děkuje Sophia Glis Glisová

Žádné komentáře:

Okomentovat