Vážení návštěvníci,

Muzeum Hogwarts, které začala budovat mrzimorská kolej koncem roku 2008, bylo otevřeno v lednu 2009.

Muzeum se bude ještě dále doplňovat, proto jsou tu i některé sály, v nichž máme vystaveny ne úplně dokončené exponáty. Ale věříme, že naše Muzeum bude žít dál a rozvíjet se, aktualizovat se o nové události a obohacovat se o nové objevy, které učiní a vypátrají naši archiváři, archeologové a historici. Až přijdete příště, bude tu zas něco nového.:)

Sophia Glis Glisová, správkyně muzea (adresa e-sovince: sophia.glis#zavináč#gmail.com)
Kim Sarah Reevesová, asistentka správkyně muzea (adresa e-sovince:kimviridis#zavináč#gmail.com)

čtvrtek 15. ledna 2009

Čarointerview s profesorem Dr.M. Serge Reninem

Kolejní ředitel Mrzimoru v zimě roku 2009
2005 student Mrzimoru, avšak studoval pod jiným jménem
2006 profesor
Školní rok zima 2008, léto 2008, zima 2009 (do listopadu 2008) – ředitel Mrzimoru
Správce školní galerie (do r. 2010?)














1. Pane profesore, dočetla jsem se, že zde v Bradavické škole čar a kouzel působíte od roku 2004. Setkal jste se tedy ještě s prvním ředitelem obnovených Bradavic A. M. Dumbledorem a ostatními zakladateli. Mohl byste se s námi podělit o nějakou zajímavou osobní vzpomínku na někoho z nich (pan Dumbledore, madam Sefrenie z Ylary, madam Anseiola Rawenclav)?
Asi Vás zklamu, já osobně se zde vyskytuji až od března 2005. Setkal jsem se pouze se Sefrenií a samozřejmě s drahou polovičkou Ansi. Na Sef mám jednu určitou vzpomínku z Pragoconu, teď přesně nevím, kterého roku. Tehdy jsem za ní přišel, abych se představil. Podal jsem jí ruku a řekl jí své jméno a ona v tu chvíli uskočila a tvářila se velice zděšeně. Naštěstí to byl z její strany velice vyvedený vtip.

2. Nastoupil jste tehdy hned jako profesor? Jaké předměty jste vyučoval? Jaké byly Vaše profesorské začátky? Zažil jste nějakou „veselou historku“?
Nastupoval jsem nejprve jako mrzimorský student. Jako profesor jsem zde až od roku 2006 a v podstatě učím pořád ty samé předměty, jen se mi s lety jejich počet poněkud zvýšil. Můj úplně první předmět byl Mytologie.
Tehdy dělal inspektora výuky Sandrik Vrizas. Když jsem mu řekl, že chci učit, honem obvolával některé členy školní rady. Potřeboval se totiž ujistit, že speciálně mou osobu může na tak důležitý post přijmout. Nebyl jsem zrovna hodný student, spousta bodů na mém kontě to nemění.

3. Kde a jaké předměty jste studoval Vy sám? Co Vás nejvíce bavilo? Kdo Vás nejvíce ovlivnil?
Já jsem studoval u Nekra Rozpravy o rozumných bytostech, u Raven Péči o kouzelné tvory, u Ansí Studium mudlů /a nikdy jsem ho nedodělal/ a u Sandrika jsem byl na Kouzelnickém zeměpise. Nejvíc mne asi oslovily Rozpravy, ale dost mě bavily úkoly u Sandrika, témata jako bájná Atlantida mne zaujala mnohem víc, než Kentauři.

4. A také bych se ráda dověděla, co znamenají všechny Vaše akademické tituly (Bc. BcA. MgM. Dr.M), kdy a za co jste je získal?
Veřila byste, že ani pořádně nevím přesný význam všech titulů? Vím jen, že jsem Bakalář Magie a Doktor Magie, nějak mě to podrobněji ani nezajímalo. Získal jsem je za spoustu a spoustu dřiny nad studiem, domácími úkoly a následně nad výklady.

5. Nedávno jste odstoupil z funkce ředitele mrzimorské koleje. Jak dlouho jste jím byl? Kolik kouzelníků se vlastně již na tomto postu vystřídalo? Při loučení s Mrzimorem jste dal najevo, jak mnoho pro Vás znamená tato kolej. Jak byste Mrzimor a jeho studenty charakterizoval?
Já jsem byl kolejním ředitelem mudlovský rok a kousek, víceméně dvoje mudlprázdniny a tři školní roky. Jako student jsem jako kolejní zažil pouze moji předchůdkyni a nástupkyni Letti, ale myslím, že se před ní v tomto postu vystřídali ještě další čtyři profesoři. Jak bych charakterizoval Mrzimor? Jako kolej, která nikam nespěchá a před pohárem upřednostní vždycky dobrou náladu a přátelské vztahy. Toho si nesmírně cením.

6. V současnosti vyučujete předměty Kryptozoologie, Lektvary, Mytologie, Pohádky tak, jak je neznáte, Starověké civilizace, Upíři tak, jak je neznáte, Zeměplochismus. Proč právě tyto? Můžete nám je trochu přiblížit?
Tyhle předměty jsem si vybral, protože mě něčím lákají a zajímám se o ně i v soukromí. Také v nich už mám určité znalosti a jsem rád, když je můžu šířit dál.
Netuším, jak stručně přiblížit takové množství předmětů, snad jen takto: Kryptozoologie a Upíři, jak je neznáte jsou určeny pro ty, kteří mají rádi tajemno. Mytologie a Starověké civilizace jsou zaměřeny převážně na historii, zato Lektvary a Pohádky jsou pro ty, kteří chtějí znát něco praktického. A Zeměplochismus vyjadřuje mé nadšení literaturou a zájem o určitého autora – tenhle předmět jsem psal hlavně pro svoje osobní potěšení.

7. Je pravda, že jste upír? Pokud ano, nehrozí studentům z Vaší strany nějaké nebezpečí?
Ano, je to pravda. Na téhle škole je upírů více, jmenovat mohu především svou drahou choť. Velmi rádi hodujeme na neposlušných studentech, takže od nás nebezpečí samozřejmě hrozí. Nenechte se zmást naším příjemným a přátelským vzhledem.

8. Před měsícem jste se oženil s madam Anseiolou Rawenclav, jaké jsou vaše první dojmy z manželského života? A jak se daří Vašemu králíčkovi?
To už je celý měsíc? Toto ale utíká. Z mého manželského života jsem naprosto nadšen, zřejmě jsem rozený podpantoflový hrdina, jak se tak říká. S drahou polovičkou si velice rozumíme. Na začátku jsem si prošli otevřeným nepřátelstvím, vzájemnou tolerancí, přes přátelství, takže si myslím, že naše manželství už nemůže nic rozházet. Králíčkovi se daří dobře, už si na nás začal zvykat. Dokonce mne už i vítá, když se vrátím domů. Začíná to být miláček celé domácnosti.

9. Jste správcem školní galerie. Co vše tato práce obnáší? A proč v galerii není ani jedna Vaše fotografie?
Tato práce obnáší především starost o hladký chod obrazárny. Přiznávám se, že před časem jsem si vybral velmi dobré kolejní správce, takže se teď o ni nemusím vůbec starat. Dřív mne studenti mohli vidět, jak po chodbách poletuji s hřebíčky, kladívkem a novými obrazy, ale tohle všechno je už dávno pryč.
Já osobně jsem spíše fotograf, než abych se nechal sám fotit. Nemám to postávání před objektivem vůbec rád. Přiznám se však, že v obrazárně svou fotografii taky mám. Jsem tam ale pod krycím jménem, které neplánuji prozradit. Kdo má vědět, ten ví :)

10. Co si vlastně myslíte o budoucnosti Bradavic? Jsou dnešní studenti a profesoři v něčem jiní než ti dřívější? Domníváte se, že by se zde něco mělo změnit, zmodernizovat?
Já názor na budoucnost mám, ale je naprosto nepublikovatelný. Jakožto bývalý člen školní rady mám docela přehled, co k čemu směřuje, ale nemyslím si, že je to věc veřejná. Já osobně jsem se za svou kariéru v Bradavicích dost změnil a i spousta věcí zde, stejně tak většina osob zde. Na mne měl velký vliv pohled do „zákulisí“. Viděl jsem spoustu lidí odejít, protože tenhle pohled prostě neunesli. Být profesorem a mít nějakou funkci vůbec není jednoduché a spousta lidí se s tím prostě nevyrovná.

11. Chtěl byste něco na závěr vzkázat čtenářům a návštěvníkům Muzea Hogwarts?
Snad jen to, že dějiny naší školy utváříme my všichni. Je jen na nás, jakým směrem se bude ubírat a proto bychom se podle toho měli chovat. Pramálo záleží na školním poháru, nejdůležitější je přátelství mezi námi, které nám pomůže i v těžkých chvílích.

Za rozhovor děkuje Sophia Glis Glisová

Žádné komentáře:

Okomentovat