Vážení návštěvníci,

Muzeum Hogwarts, které začala budovat mrzimorská kolej koncem roku 2008, bylo otevřeno v lednu 2009.

Muzeum se bude ještě dále doplňovat, proto jsou tu i některé sály, v nichž máme vystaveny ne úplně dokončené exponáty. Ale věříme, že naše Muzeum bude žít dál a rozvíjet se, aktualizovat se o nové události a obohacovat se o nové objevy, které učiní a vypátrají naši archiváři, archeologové a historici. Až přijdete příště, bude tu zas něco nového.:)

Sophia Glis Glisová, správkyně muzea (adresa e-sovince: sophia.glis#zavináč#gmail.com)
Kim Sarah Reevesová, asistentka správkyně muzea (adresa e-sovince:kimviridis#zavináč#gmail.com)

čtvrtek 15. ledna 2009

Čarointerview s profesorkou Bc. Angelou Grey-Slytherin, CScM.

Profesorka hogwarské školy madam Angela Grey-Slytherin

  • 2004 studentka a pak i prefektka Zmijozelu (Angela Grey), později profesorka (po sňatku s panem Slytherin)
  •  inspektorka výuky













1. Paní profesorko, vím, že zde v Bradavické škole čar a kouzel působíte od roku 2004. Setkala jste se tedy ještě s prvním ředitelem obnovených Bradavic A. M. Dumbledorem a ostatními zakladateli. Mohla byste se s námi podělit o nějakou zajímavou osobní vzpomínku na někoho z nich (pan Dumbledore, madam Sefrenie z Ylary, madam Anseiola Rawenclav)?
Do Bradavic jsem v roce 2004 nastoupila jako studentka, takže dalo by se spíše říci, že bývalého ředitele jsem zde zažila, než že jsem se s ním potkala. Jako řadová studentka jsem s ním nekomunikovala a nemám na něho žádnou konkrétnější vzpomínku. Madam Sefrenie byla mou kolejní ředitelkou (Zmijozelu), velmi příjemná. Vzpomínám si, že jsme spolu řešili nějaký můj problém s arogantním profesorem a madam stála na mé straně. Kdyby tomu tak nebylo, už bych na škole dávno nebyla. Jsem tu, onen arogantní profesor nikoli. A madam Rawenclav? U té jsem studovala mudly. Potěšilo mě její sdělení, že když prý přišel DÚ ode mne, že si řekla „á slečna Grey, tak to máme za V a teď si jdu přečíst, za co to V vlastně dostala“ ;-)

2. Nastoupila jste tehdy hned jako profesorka? Jaké předměty jste vyučovala? Jaké byly Vaše profesorské začátky? Zažila jste nějakou „veselou historku“ nebo nějaké nebezpečné dobrodružství?
Nastoupila jsem jako studentka do Zmijozelu, kde jsem vydržela do někdejšího uzavření školy. V době zavření školy jsem hodně komunikovala se svým někdejším spolužákem Nekrem a ten mi přesvědčil, abych se do znovuobnovené školy vrátila jako profesorka. Nechtělo se mi, protože jsem nechtěla přijít o zelenou barvu. Vymohla jsem si proto sňatek s dědicem rodu Slytherin a za mé původní jméno přibylo“–Slytherin“. Mimochodem, den před uzavřením školy jsem byla jmenována prefektkou. Byl tu snad v dějinách školy někdo prefektem kratší dobu než já? ;-)

3. Kde a jaké předměty jste studovala Vy sama? Co Vás nejvíce bavilo? Kdo Vás nejvíce ovlivnil?
Studovala jsem u p.p. Rawenclav studium mudlů. To byl velmi dobře udělaný předmět, madam Rawenclav byla, a je i dnes, jedním z nejlepších profesorů na škole. Naopak na název předmětu onoho arogantního profesora a na jeho jméno si už vůbec nepamatuji. Je to v propadlišti dějin… Musím říci, že být studentem mi přijde zábavnější. Takže nevím, proč tolik studentů tak stojí o to, stát se profesorem.

4. A také bych se ráda dověděla, co znamenají všechny Vaše akademické tituly (Bc. ak.Č. CScM. ), kdy a za co jste je získala?
To bych taky ráda věděla, co ty tituly znamenají ;-) Profesoři je získávají za vypsané výklady, soutěže, semináře a za úspěšné absolvování semináře u svého kolegy.

5. Jste známa svým vřelým vztahem k hadům, dinosaurům a patrně také baziliškům. Můžete nám o nich povědět něco více, například jaké chováte domácí mazlíčky a podobně? A znáte se osobně s profesorem Druhohorým, autorem knihy o dinosaurech, na kterou často odkazujete v Chovu dinosaurů?
Samozřejmě se s profesorem Druhohorým známe již leta. O svých druhohorních mazlíčcích budu vyprávět studentům 2. ročníku Chovu dinosaurů, takže tady ode mě odpověď nechtějte. Několik mých soukromých fotografií s těmito tvory by se mělo objevit i v mé připravované učebnici pro 2. ročník „Mudlování dinosaurů“.

6. V současnosti vyučujete předměty Dějiny mudlovských záhad, Domácí kouzlení, Chov dinosaurů, Kouzelnická haute couture, Magická italština a Stínová magie. Proč právě tyto? Můžete nám je trochu přiblížit?
Vy jste si opsala mé předměty ze statistiky, ale už jste se nepodívala, co v současnosti je a není aktivní. Takže Vaši informaci upřesním. V současné době učím ze svých předmětů pouze Dinosaury a Kouzelnickou haute couture. Magickou italštinu jsem dokonce ještě neučila, připravuji si teprve výklady pro další školní rok. Stínovou magii jsem coby inspektor výuky převzala po kolegovi Gorgo, neboť ve třídách byly dlouho nehodnocené DÚ a bylo třeba situaci řešit.

7. Jak jste spokojena s úrovní studentů? Který předmět učíte nejraději?
Úroveň studentů je různá. Někdo Vám napíše krásný DÚ, za kterého vidíte, že si na tom dal záležet, někdo napíše sotva pár slov. Nejraději učím vždy ten předmět, který je nový. Starší předměty mě prostě přestávají bavit, proto taky nikdy u ničeho nevznikl 2. ročník. Poprvé se tak tedy stane snad až u dinosaurů, kteří jsou pro 2. ročník už napsaní.

8. Již z Vašeho jména a záliby v zelené barvě usuzuji, že máte z kolejí nejraději Zmijozel, mám pravdu? A co si vlastně myslíte o vztazích mezi kolejemi?
Máte pravdu ;-) Jak jsem Vám již řekla, ve Zmijozelu jsem studovala a jsem provdána za dědice rodu ;-) Vztahy mezi kolejemi vnímám poslední dobou jako napjaté, ale takto vnímám i celou atmosféru na Hog.

9. Všichni vědí, že jste také inspektorkou výuky. Chodíte pravidelně na hospitace do hodin? Jak jste spokojena s úrovní současných profesorů?
Výklady kontroluji pouze u nových předmětů a to před začátkem školního roku. Čili v průběhu roku se na výklady nedívám. Pouze kontroluji, zda jsou zadané a zda jsou včas hodnoceny domácí úkoly. Úroveň současných profesorů je různá, spíše je každý jiná osobnost a škole se věnuje každý jinou měrou. Nemyslím, že bychom tu v současné době měli někoho, jehož výklady jsou katastrofou. Problém bývá spíše v nedostatku času některých profesorů na Hog chodit.

10. Jak se v průběhu let vůbec vyvíjí výuka v Bradavicích? Kolik bylo profesorů a předmětů v začátcích a kolik je jich dnes, jaké dřívější předměty se dnes již neučí a jaké nové se objevují?
Na začátku si pamatuji i naprosto katastrofální výklady, vyslovené nesmysly, což už dnes (doufám) není. Počet studentů i profesorů časem narůstá, ale přesná čísla po mně nechtějte, to si samozřejmě nepamatuji. Stejně tak si nepamatuji předměty, které zanikly, asi bych to našla někde v adminu, ale musím to hledat?

11. A jak se mění zájem studentů o předměty v průběhu let?
Tradičně je zájem o tradiční kouzelnické předměty, studenti si vybírají to, od čeho si slibují zábavu či zajímavé poučení. Velkou roli rovněž bude hrát i osobnost vyučujícího. Nemyslím, že by se toto v průběhu let nějak výrazně měnilo.

12. O tom, že jste skutečně svéráznou, zajímavou a populární osobností Bradavic, svědčí i to, že jste se stala v poslední době námětem jisté soutěže, kterou vyhlásila profesorka Lavender dela Spacey. Mohla byste nám prosím odhalit pravdu: Bez čeho nemůže žít Angela Grey-Slytherin? Seznámila Vás madam Lavender s výsledky? Jaké nejzajímavější odpovědi dostala?
Myslím si, že tu soutěž madam dela Spacey vypsala jako „pomstu“ za mé vypracování soutěže „Bez čeho nemůže žít p.p. Werewolf“ ;-) Žel vás neuspokojím, mé vypracování té soutěže je nezveřejnitelné ;-) Odpovědi mi madam dela Spacey slíbila zaslat, zatím tak neučinila. Pravdu Vám ale odhalit mohu, bez čeho nemohu žít? Když pominu takové ty triviální věci, jako jídlo, voda, vzduch, bez čehož nemůže žít nikdo, určitě bych uvedla svého manžela a svou dceru. Všechno ostatní lze de facto oželet…

13. Já sama jsem (mimo jiné!) do soutěže „Bez čeho nemůže žít Angela Grey-Slytherin?“ uvedla: Bez Čestné čokoládové žabky, protože se hrdě hlásí k tomu, že je její majitelkou. A asi bez žabek vůbec, protože je jejich velkou a úspěšnou sběratelkou.
Trefila jsem to? Mohla byste nám o svém vztahu k žabkám a zejména „čéčéžetce“ prozradit něco více?
No jak vidíte, netrefila jste se ;-) Ale když se vrátím na méně vážnou notu, tak Čestnou čokoládovou žabku jsem opravdu panu řediteli navrhovala. Ta žabka však neměla znázorňovat sběratelskou vášeň, nýbrž výrobní zásluhy na tvorbě žabek. Pro školu jsem vytvořila či nápadem přispěla na leccos, žel většina se mnou ani není spojena, což mě mnohdy mrzí.

14. Jste uznávanou odbornicí na kouzelnickou módu a make-up, jaké jsou podle Vás nejnovější módní trendy? Co si máme pořídit, abychom byli „in“?
Řeknu to takhle: zavést do Bradavic módní trendy byl můj nepřijatý, nerealizovaný nápad. Vycházel z toho, že na PU se objevují stále nové a nové věci, leč ty staré nemizí a ani se neobnošují (pokud je neprodáte). Ve skříni se tedy hromadí oblečení. Vymazat staré by prý bylo spojeno se vzpourou, přemýšlela jsem tedy nad módními trendy… Bylo by vyhlášeno, že pro Jaro 2009 je nezbytné mít např. svislé proužky a objevilo by se patřičné oblečení… kdo ho nemá, je OUT ;-) A hned máte důvod si na PU něco koupit, i když už se vám to ani do skříně nevejde ;-) Ale asi by byl nápad obtížně realizovatelný.

15. Co si vlastně myslíte o budoucnosti Bradavic? Jsou dnešní studenti a profesoři v něčem jiní než ti dřívější? Domníváte se, že by se zde něco mělo změnit, zmodernizovat?
Myslím, že dříve byla komornější atmosféra, způsobená prostě jen tím, že tu bylo méně lidí. Ale já atmosféru vnímám i ze svého rozdílného postavení dříve a nyní. Nostalgicky vzpomínám na svou zelenou barvu bez odpovědnosti za druhé, zatím nyní z pozice inspektora výuky řeším mnohdy nepříjemné problémy.

16. Chtěla byste něco na závěr vzkázat budoucím návštěvníkům Muzea Hogwarts?
Chtěla bych jim vzkázat, že naše škola bude taková, jakou si ji uděláme. Měli bychom se snažit, aby to bylo místo, kam se budeme rádi chodit bavit.

Za rozhovor děkuje Sophia Glis Glisová

Žádné komentáře:

Okomentovat