Vážení návštěvníci,

Muzeum Hogwarts, které začala budovat mrzimorská kolej koncem roku 2008, bylo otevřeno v lednu 2009.

Muzeum se bude ještě dále doplňovat, proto jsou tu i některé sály, v nichž máme vystaveny ne úplně dokončené exponáty. Ale věříme, že naše Muzeum bude žít dál a rozvíjet se, aktualizovat se o nové události a obohacovat se o nové objevy, které učiní a vypátrají naši archiváři, archeologové a historici. Až přijdete příště, bude tu zas něco nového.:)

Sophia Glis Glisová, správkyně muzea (adresa e-sovince: sophia.glis#zavináč#gmail.com)
Kim Sarah Reevesová, asistentka správkyně muzea (adresa e-sovince:kimviridis#zavináč#gmail.com)

čtvrtek 15. ledna 2009

Čarointerview s profesorem Bc. BcA. MgM. Dr.M MrPh. Johnem Werewolfem

"Býval jsem, jsem a budu John Werewolf...."
Dovolte, pane profesore, abych Vás představila Vašimi vlastními slovy
– lépe by to nikdo asi nesvedl:

„Curriculum Vitae
Býval jsem, jsem a budu John Werewolf.
Býval jsem prefektem Havraspáru. Býval jsem pravou rukou Drakea Malfaira, správce Příčné ulice. Býval jsem nejlepší správce Příčné ulice. Býval jsem profesor.
Jsem kolejní ředitel Havraspáru. Jsem člen školní rady. Jsem oblíbený. Jsem neoblíbený. Jsem stavitel. Jsem lékouzelník. Jsem vlkodlak. Jsem bohatý. Jsem. Budu."

Ráda bych Vám položila několik otázek.

1. Důkladnou prohlídkou Síně slávy a studiem životopisů profesorů jsem zjistila, že prvním ředitelem obnovené Bradavické školy čar a kouzel se v roce 2004 stal pan Albus M. Dumbledore. O Vás vím, že zde působíte od téhož roku. Nastoupil jste tehdy hned jako profesor? Jaké předměty jste vyučoval? Jaké byly Vaše profesorské začátky?
Nene, jsem tu sice od roku 2004, ale nebyl jsem profesor vždy. Jako většina jsem prvně býval student (jak uvádím i ve svém životopise ;)), student Havraspáru. (Aha, má nepozornost, pozn. aut.) Takže spíš řeknu, co jsem studoval než vyučoval. Už v té době mne zaujaly Kouzelné formule, které se brzy staly mým nejvíce oblíbeným předmětem – později jsem je převzal i jako profesor :) Mé studentské začátky byly… no,jak to říci – velmi zajímavé :)

2. Můžete se s námi podělit o nějakou zajímavou osobní vzpomínku na někoho ze zakladatelů obnovených Bradavic (pan Dumbledore, madam Sefrenie z Ylary, madam Anseiola Rawenclav)?
Sefrenie z Ylary byla úžasná dáma :)

3. Zajímalo by mne také, co se stalo s panem Ashanty Justy Forsythem, který je jmenován mezi obnoviteli v životoise madam Anseioly, ale v Síni slávy o něm není ani zmínka – nevíte o tom něco? A také – co vlastně bylo s Bradavicemi před rokem 2004?
V Síni slávy Ash není? Hm, to je škoda,přijde mi, že by tam určitě měl být – a Ash zmizel jednoho dne neznámo kam, prý se potuluje někde po širém světě, ale ověřené informace nemá nikdo.

4. Madam Anseiola jako jediná ze zakladatelů působí v Bradavicích dodnes. Jaký vliv na Vás měla a má tato významná osobnost? Čeho si u ní zvláště ceníte?
No, vliv měla velký, přeci jen to byla má první kolejní ředitelka ;) Víc si nechám pro sebe :) Cením si u ní hlavně jejího nadání psát :)

5. Vím také, že madam Renine Rawenclav byla první havraspárskou kolejní ředitelkou. Nyní tuto funkci zastáváte Vy. Kolik kouzelníků se vlastně již na tomto postu vystřídalo? A co pro Vás znamená Vaše kolej?
Mno,na tomto postu se vystřídalo.. hm hm, moment – Ansí, Tato, Aramor, Carwin a teď já. Takže pět :) Co pro mě znamená Havraspár? To věru není jednoduchá otázka, nechám si podrobnější odpověď na jindy – teď jen stručně – je to jeden z hlavních důvodů, proč na Hogwarts stále jsem :)

6. Kde a jaké předměty jste studoval Vy sám? Co Vás nejvíce bavilo?
To jsem odpovídal už v první otázce.

7. A také bych se ráda dověděla, co znamenají všechny Vaše akademické tituly (Bc. BcA. MgM. Dr.M. MrPh.), kdy a za co jste je získal?
Tak jako všichni, co je máme – poctivým studiem seminářů, organizováním soutěží a pravidelnou výukou. :)

8. V současnosti vyučujete předměty Kouzelné formule a Lykantropologie. Proč právě tyto? Můžete nám je trochu přiblížit?
Nevím, co bych o nich měl říct – Kouzelné formule je úžasný předmět (teď nemám na mysli mé podání, ale celkově), Lykantropologie spíše takový objevovací – spoustu informací, o kterých učím,je pro studenty nových, nikde neslyšených. :)

9. A je pravda, že jste vlkodlak? Pokud ano, nehrozí studentům z Vaší
strany nějaké nebezpečí?
Asi takhle – všichni jsme kouzelníci, všichni máme své hůlky a všichni umíme nějaké kouzlo, kterým by šlo druhému ublížit – hrozí tedy studentům nějaké nebezpečí? To je otázka velmi relativní ;)

10. O tom, že jste skutečně svéráznou, zajímavou a populární osobností Bradavic, svědčí i to, že jste se stal v poslední době námětem několika soutěží. Mohl byste nám prosím odhalit pravdu: Bez čeho nemůže žít John Werewolf? A které Vaše dobré skutky jsou ty nejdůležitější? (Jaké nejzajímavější odpovědi jste dostal?)
Hehe – John Werewolf nemůže žít bez lidí ani s lidmi ;) Všechny, a nejen mé, dobré skutky jsou důležité :)

11. Co si myslíte o budoucnosti Bradavic? Jaké máte plány? Jsou dnešní studenti a profesoři v něčem jiní než ti dřívější? Domníváte se, že by se zde něco mělo změnit, zmodernizovat?
Mno, že budoucnost Hogwarts záleží jen a jen na lidech, kteří Hogwarts tvoří takovým, jaký ve skutečnosti je. Objevují se články a názory ohledně starých časů, ale nemyslím si, že to je až tak vážné ;) Na Hogwarts je teď více možností, samozřejmě, že už to nemůže být stejné jako před lety. Dnešní studenti jsou, řekl bych, trochu drzejší a bez patřičného respektu k profesorům. Můj hlavní plán je dokončit rozestavěný Godrikův důl, poté se uvidí co bude dál. ;) Změnit by se mělo spoustu věcí, ale vše to je hlavně o přístupu jednotlivců – poté se to projeví na celé škole.

12. Chtěl byste něco na závěr vzkázat čtenářům a návštěvníkům muzea?
Že jim děkuju, že vůbec vydrželi ty moje bláboly :)
Za rozhovor děkuje Sophia Glis Glisová

Žádné komentáře:

Okomentovat